oyuncozumleri6 | Tam Oyun Çözümleri

   
  Full Oyun Çözümleri
  Settlers IV oyun tam çözümleri
 
Oyunu açıklamaya başlamadan önce şunu belirteyim arkadaşlar, bu bir devam oyunu, yani daha önceden oyunu oynamış olanlar olabilir ama ben hiç bilmiyormuşuz gibi, sanki oyun ilk piyasaya sürülmüş gibi bütün yönleriyle anlatacağım ve sonunda da birkaç taktik yararlı bilgilerle yazımı sonlandıracağım, buyurun başlayalım;

Açıklamayı “Single Player” moduna göre yapıyoruz. Malum multiplayer oynama şansımız pek yok, ama inanın bu oyun kesinlikle multi oynanmalı.

Ana ekran iki bölümden oluşuyor; sağ taraf oyun alanımız burada elemanlarımız verdiğimiz görevleri (bina inşası, savaş, malzeme taşıma, maden çıkarma vs..) yapıyorlar. Sol taraf ise bizim için önemli olan asıl burası, oyunun kontrolünün sağlandığı yer. Burası üçe ayrılıyor; Harita bölümü, bina yapımı bölümü ve malzemelerimizin belirtildiği bölüm. Buyurun bina bölümünden başlayalım...

BUILD MENU (Sol baştaki kahverengi bina):

Bu menüden gelişmemizi sağlamak ve rakiplerimizi saf dışı bırakmak için gerekli olan binaların yapımını kontrol ediyoruz. Tabii bu binaları yapabilecek yeterli materyalimiz olduğu sürece.

Basic Buildings (Sol başta ilk gri yapı):

Woodcutter’s Hut : Oduncu, yapılar için gerekli olan odunları çalışma alanı (working area) içindeki ağaçları keserek sağlar. Baltalar elimizde misali... Oduncu için baltaya ihtiyacımız var.
Stonecutter’s Hut: Taşçı, bu da oduncu gibi binalar için taş sağlar. Kendisi kazmasız (pickaxe) çalışmam der.
Sawmill: Marangoz, odunları yontan kardeşimizde bu. Yani bina yapımında kereste buradan ihtiyaç duyulan yere gider. Testere kullanır.
Forester Hut: Ağaç dikici diyebiliriz. Çalışma bölgesinde ağaç dikerek oduncu için gerekli olan ağaç ihtiyacını karşılar. Özel bir aracı yok tok gözlü bir arkadaş.
Small Residence: Bu bina settlerlerimizin evleri denebilir yani işçimiz daha doğrusu free settlerimiz kalmadığı zaman bunlardan bir tane patlatırız ve böylece settler sayımızı arttırırız.
Medium Residence: Yukarıdakinin orta boyu.
Large Residence: Baba olan, site hesabı yani ama yapması uzun sürüyor 50 settlers barındırabiliyorsunuz.
Stone Mine: Taş madeni, eğer bölgede dağ varsa ve bu dağda jeolojistler (geologist) taş bulmuşlarsa bu madenden yapabiliriz. Taş madeninde çalışan madenci kazma (pickaxe) kullanmak zorunda.

Şimdi ikinci grup binalara geçmeden şu birimleri de açıklayalım:

Kereste (Planks): Bu yapılmak istenen bina için gereken kereste miktarını belirtir.
Taş (Stone): Bu da gereken taş miktarı.
Gold: Bina için altın da gerekebilir.
Local/Global: Haritada yerel veya global görüş yapmamızı sağlar.

Evet bunlar da tamam. Birde şu çalışma alanı (working area) olayını anlatalım; Bazı binaların menüsünde (fishermen, woodcutter, forester s...) atış tahtasına benzer bir buton vardır bunu seçip işçinin çalışma bölgesini belirleriz yani adam binadan çıkar gider balık tutar, ağaç keser, taş toplar gibi. Makbul olan çalışma alanı işçinin binasına en yakın olan yerdir.

Metal Buildings (İkinci gri yapı):

Coal Mine: Kömür madeni, arkadaş kömür çıkartır niye mi? Altın eritmek için, ekmek yapmak için, demir dövebilmek için vs. Kazmaya ihtiyacı var efendime söyleyeyim.
Iron Mine: Demir madeni, silah vesaire yapmak için demire ihtiyaç var, çaresi bu maden. Kazmaaa...
Gold Mine: Altın madeni, Kaliteli askerler yetiştirebilmek için bir tek demir kafi değil altında lazım elemanların morali de yükseliyor zenginim zannediyor garibim. Kazma olayı geçerli...
Sulfur Mine: Sülfür madeni, Mayalarda var barut (gunpowder) için gerekli.
Iron Smelting Works: Demir arıtıcı, saf haldeki demiri alıp kullanılabilir hale getiriyor aletler ve silahlar için oduncu marangoz arasındaki olay gibi. Bir alete ihtiyaç duymuyor.
Gold Smelting Works: Altın arıtıcı, yukarıdakiyle aynı altın silahlar ve bazı binalar için gerekli. Bir alete ihtiyacı yok.
Toolsmith’s Works: Alet yapmak için bu gerekiyor. Mesela bir baltaya veya küreğe gereksinim duyarsanız bu arkadaşa iletiyorsunuz o da size yapıyor. Nasıl mı? Binayı seçtiğimizde bir buton çıkıyor (open/close sidebar) buraya tıkladığımızda aletler çıkıyor buradan seçim yapıyor birerli veya beşerli birimler şeklinde üretim yapabiliyoruz. Çekice ihtiyacı var.
Weaponsmith’s Works: Silahlarımızı buradan yapıyoruz. Çekiç gerekli.

Bir de bu binaların ürettikleri materyaller için gerekli olan malzemeler yapıyı seçtiğimizde beliriyor kimisi bir kimisi birçok malzemeye ihtiyaç duyabiliyor. İhtiyaca göre üretim yapmanız gerekiyor.

Food Buildings (Bu da üçüncüsü): Settlerlerimizi aç bırakmamak lazım haliyle şimdi bu binaları tanıyalım.

Garin Farm: Çiftçi, kendisi tahıl üretiyor, daha sonra bunlar gidip değirmende una dönüşüyor, ardından da fırında ekmek oluyor veya tahıl doğrudan eşek veya koyun için gönderiliyor etinden sütünden derler ya o hesap. Çiftçimizin çalışabilmesi için tırpana (scythe) ihtiyacı var.
Sheep Ranch: Koyun çiftliği diyebiliriz sanırım, kuzu kuzu meeler burada yetişiyor sonrada pirzola (meat) olmak için kasaba (slaughter house) gönderiliyorlar. Bir alete gerek yok.
Grain Mill: Değirmen, tahıl burada una dönüşüyor belirttiğimiz gibi extra bir araç istemiyor.
Bakery: Fırıncı, gelen unlarda burada bir güzel fırancalı ekmek oluveriyorlar. Bunun koca bir küreği var ama çalışırken gördüğümüz onu çalıp mı? Geliyor ne bizden bir şey istemiyor.
Slaughterhouse: Kasap, çiftlikten gelen Koyun kuzu (sheep) artık neyse okkalı bir buta dönüşüyor burada. Kendisi baltasız çıkmıyor ona göre.
Fisherman’s Hut: Balıkçı, önemli olan bu birimi deniz kenarlarına falan yapmanız şöyle yoklayın bolca balık zıplayan mekanlara yapın. Oltaya (fisherman’s pole) ihtiyacı var.
Hunter: Avcı, bölgesinde kuş börtü böcek avlıyor, yay (bow) kullanıyor.
Waterworker’s Hut: Sucu diyelim. Fırın ve çiftlikler için su gerekiyor bu arkadaşta o tatlı suyu sağlıyor, bu yapıyı nehirlerin yanına yapmamız gerekiyor.
Vineyard: Şarapçı, bu da bizim elemanların tanrı ile aralarındaki muhabbetlerini arttırmaları için şarap üretiyor. Bu şişeler daha sonra tapınakta elemanlarımıza sunuluyor. Binayı tepelerin güneş gören tarafına yapmalıyız verim alabilmek için.
Town Buildings (Dört):

Storage Area: Ambar diyebiliriz, ihtiyaç fazlası ürünlerimizi buralarda toplayabiliriz. Open/close sidebarda seçtiğimiz birimler stoklanmaya başlanır. Mesela taşçımız 8 adet yani maksimum taşı çıkardı ve bekliyor çalışmıyor bizde bu arada zamandan kazanmak için 4-5 bina aynı anda diktik ama yeterli taş yok o vakit taşlarımız bitince taşçı gidecek yenisini getirecek fakat zaman geçecek, işte stoklamanın mantığı bu.

Marketplace: Market?, rakiplerle, müttefiklerle ürün takası (trade) yapabiliriz daha çok multiplayer için geliştirilmiş gibi sanki pek ihtiyaç duymadım açıkçası.
Donkey Ranch: Eşek çiftliği, eşekler sayesinde mallarımızı birimler arası taşıyabiliyoruz aynı taşıyıcılar (carrier) gibi fakat bunlar sınır dışınada taşıma yapabiliyorlar.
Harbor: Liman, buradan ticaret (trade) gemimize mal yükleyebiliyoruz başka şekilde yükleyemiyoruz ona göre. Deniz kenarında olmalı.
Shipyard: Tersane, gemilerimizi burada üretiyoruz , sahilde olmalı. Çekice ihtiyacı var.
Large Temple: Tapınak ama büyük olanı, papazlar burada eğitim alıyorlar ve büyü öğreniyorlar tabii şarap olduğu sürece...
Small Temple: Küçük tapınak, buraya gelen şaraplar manaya dönüşüyor yani büyü yapabilmek için gerekli olan materyale. Papazların büyü yapabilmesi için bu şart.
Eyecatchers: Heykeller sayesinde adamlarımız daha girişken oluyor ordumuz daha bir güçlü kuvvetli hale geliyor. Arada bir yapın yani.

Miltary Buildings (Beş): Bir ordu yapabilmemiz için gerekli olan binalar.

Barracks: Kışla, buraya gelen “free settlers” başı boş tayfa asker olup çıkıveriyor, istediğimiz türde asker yapabiliyoruz ama silahımız ve altınımız olmalı.
Small Tower: Sınırlarımızı genişletmemiz ve savunmamızı güçlendirmemiz için gerekli savunma kuleleri. Bunlar için bölgede swordsmen veya bowmen olmalı.
Large Tower: Yukarıdakinin büyüğü. Gerek yok aslında ama multiplayer oynarsanız gerekebilir...
Lookout Tower: Sınırlarınıza bu kulelerden yaparak sınırlarınızın dışındaki bölgeleri de görebilirsiniz. Gözetleme kulesi hesabı.
Castle: Bu da en büyük savunma binamız. Alınması da hayli zor. Özellikle yeterli bowmen varsa çok ağlatıyorlar...
Ammo Maker’s Works (Romans): Gemilere ve birimlere ammo yükleyebilirsiniz bununla.
Healer’s Quarter’s: Yaralı askerlerin iyileştirildiği yer pek kullanışlı değil medicler daha iyi aslında.
Vehicle Hall: Mancınık (catapult)ve at arabası (cart) yapabiliyoruz. Mancınık düşman binalarını yıkmak için at arabası da (eşek gerekiyor) mal taşımak için. Çekice ihtiyaç var bu arada.

SETTLERS: Bu alandan işçilerimizin sayısını, ne yaptıklarını, çeşitlerini vs. öğreniyoruz.

Job Overview: Toplam işçi sayımız, kimin ne iş yaptığı, asker sayımız çeşitleri, yatak sayımız burada. Yatak residence yapınca artıyordu biliyorsunuz figürdeki ilk birim toplamı parantez içindekiler var olan ve sizin yaptıklarınız ayrıca taşıyıcılar (carriers) uyumak zorundalar diğerleri değil. Yatak bulamazlarsa grev (strike) yaparlar ona göre, Grev yapanları da tabii varsa buradan öğrenebiliyoruz.

Basic Occupations: Buradan taşıyıcı (carriers) işçi sayımızı arttırabilir boş işçi (free settlers) adetini öğrenebiliriz. Ayrıca binaların yapılabilmesi için gerekli olan kazıcıları (diggers) ve kalfaları (builders) ayarlayabiliriz.

Binaların yapımında önce kazıcılar gelir ve yer düzenlemesi yaparlar bunlar kürek kullanırlar ayrıca daha sonrada bina için gerekli malzeme geldikten sonra kalfalar gelir ve binayı inşa ederler. Eğer binanın yerini beğenmez veya yanlış bina dikerseniz onu yıkmak için yapının menüsünde siyah bomba gibi bir şey var (crush building) ona basıp onay verirseniz bina yapılmadan yıkılır.

Specialists: Bu sekmede özel birimler yapabiliyoruz; tabii ki boşta işçimiz (free settler) olduğu sürece.

Gardener: Dark Tribe’da yer düzenlemesi yapıyor. Kürek (shovel)
Geologist: Bu elemanlar dağlarda maden ararlar buldukları zamanda uyarı alırsınız ve madeninizi uygun yere dikerseniz kalite elemanlardır severim bunları ben. Çekiç derlerde başka bir şey demezler.
Thief: Düşman bölgesine girip onların mallarını çalıyor fakat askerler görürse dumur oluyor arkadaş.
Pioneer: Sınırlarımızı manuel olarak genişletirler birkaç tanesini verin sınırlarınıza zehir gibi çalışıp sınırlarınızı genişletiyorlar yani sürekli small tower yapmak zorunda değilsiniz. Bu menü de bu kadar...

Find Settler: Buradaki son menüde bu resmini koymadım gereksiz diye. Specialist’teki elemanları ve askerlerinizi ekranda bulmanıza yardımcı oluyor.


PRODUCTION MENU: Yaptığımız ürünlerin miktarını, nerelerde kullanılması gerektiğini, taşıma (transport) sırasında önceliğin hangi ürüne verilmesi gerektiği gibi özellikleri buradan organize ediyoruz.

Goods: Mallarımız, resim koymaya gerek yok neyimiz var neyimiz yok hepsi burada ayan beyan açıkta imal edemezseniz Türkiye gibi olursunuz aman dikkat diyorum...

Distrubition Menu: Elde ettiğimiz ürünlerin nereye ne oranda gönderileceğini buradan ayarlıyoruz. Mesela kömürün altın işleyicisine mi? Demir için mi? Alet için mi? Yoksa silah için mi? ne oranlarda olacağına karar veriyoruz. Aynı şekilde ekmeğin hangi madene ne oranda gideceğine demirin nerede kullanılacağına gibi...

Bir de şunu belirtelim maden işçilerinin favori yiyecekleri vardır. Örneğin demir madencisi eti sever, altın çıkartan ekmeği. Ayarlamaları yaparken buna dikkat edin, böylece üretim artar, daha uzun metrajlı çalışıyor, nazlarını geçiriyorlar yani. Kimin neyi tercih ettiğini madeni seçtiğinizde sol baştan ilk yiyecek hangisiyse oradan anlayabilirsiniz.

Transport Priority: Taşıyıcılar (carriers) veya at arabaları (cart) için öncelikli taşınması gereken mallarımızı buradan ayarlıyoruz. Oyunun başlarında taş, odun, kereste önemliyken daha sonra ekmek, su, tahıl sonra kömür, demir, altın sonunda da şarap, kılıç, yay önemli oluyor diyebiliriz bu ayarlamayı iyi yapmalısınız yoksa bazı ürünlerde yığılmalar olur bazılarını hiç kullanamazsınız. Bu yüzden öncelik sırasını sürekli değiştirin.

STATISTICS: Anlatmaya gerek yok rakibiniz ve sizin istatistiksel karşılaştırmalarınıza bakıyorsunuz.

Menünün altında bulunan şu bölümü de açıklayalım şimdi:

Planks: Toplam kereste miktarımız.
Stone: Toplam taş miktarımız.
Gold: Altınlarımız ama işlenmiş olanları. Bize lazım olan yani kullanılabilir altında bu.
Weapons: Silahlarımız
Food: Mevcut gıda durumumuz.
Free Settler: Boş işçilerimiz.
Beds: Yatak kapasitemiz taşıyıcılar için gerekli

Soldiers: Asker miktarımız. Kılıç resmi ordumuzun saldırı (offensive) gücünü gösteriyor, kalkan ise savunma (defensive) gücünü. Bunları arttırabilmek için bol bol eyecatchers yapmalı, şarap üretmeli, kaliteli askerler yapmalıyız. En alttaki mana ise papazların büyü yapabilmesi için gerekli olan şaraptan yapılan içecek ne kadar yüksek olursa o kadar çok miktarda büyü yapabilirsiniz.
 
  Bugün 18 ziyaretçi (20 klik) kişi burdaydı!  
 
TÜRKİYE CANIM FEDA TÜRKİYE CANIM FEDA Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol