oyuncozumleri6 | Tam Oyun Çözümleri

   
  Full Oyun Çözümleri
  Morrowind : The Elder Scrolls III (PC) - Tam Çözüm
 
Elder Scroll 3: Morrowind, bir oyun ancak bu kadar derin ve karmaşık olur. İstediğinizi öldürebilir ve istediğiniz yeri soyabilirsiniz. Hikaye mükemmel, garafikler mükemmel, kısacası oyun mükemmel. Her oyuncunun mutlaka bu oyuna bakmasını ve Morrowind ortamını tatmasını öneriyorum. Oyunun ilk iki serisini oynama imkanım olmadı, ama üç gelmeden kendini hissetirmişti, bu durumda benim de oyunu oynayıp sizlere açıklamam gerikoyurdu. Bu açıklamada verilen görevleri nasıl tamamlayabileceiğinizi anlattım, yani ana görevler, hazırsanız başlıyalım. Tataaa
START
Oyunun başında karakterinizi yaratıyorsunuz, aman dikkatli olun oyun diğer RPGlere hiç benzemiyor. Yarattığınız karakterin giyeceği bir armor şekli var; Light, Medium ve Heavy armor. Karakter özelliklerine dikket ederek özellikle yetenine göre onu giyidrmeye özen gösterin. Bu özellik silahlar içind de geçerli, baştan bunu söyliyim sonra proplem çıkmasın.
Karakterinizi yarattıktan sonra Census2un ofisinden ilk görevinizi alıp ayrılmadan önce Sellus Gravius ile konuşun. Sizden paketi alıp Balmorada kalan Caius Cosadese götürmenizi istiycek. Casius. Balmoradaki South Wall Cornerclubde adamın nerde olduğunu bilenler var. Ben size adamın yerini söyliyim, Balmoraya girdiğiniz zaman şehrin oratasından bir nehir aktığını göreceksiniz, nehrin diğer tarafına geçin, Caiusun evi en yukarda solda. Evet oraya gitmeden önce insanlarla konuşun ve biligiler alın, ayrıca isterseniz para karşılığında Silt Strider adı verilen kocaman (pireye benzeyen) yaratıklarla gitmek istediğiniz yere gidebilirsiniz. Bunların yanında bulduğunuz bütün kitapları mutlaka okuyun, bazı özellikleriniz otomatik olarak artacaktır. Bunun yanında oyunda biligi almak için rüşvet vernek de sizi istediğiniz bilgiye ulaştıracaktır. Bir de alış veriş yaptığınız zaman pazarlık yapmaya özen gösterin böylece eşyaları ucuza alıp pahalıya satabilirsiniz. Canınız giderse, uyuyarak onu düzeltebilirsiniz, ya yatak bulmanlı ya da sakin bir yerde uyumalısınız.
BALMORA
İsterseniz Silt Riderleri kullanın, ya da tabelaları izleyin ve şehre ulaşın, tavsiyem koşarak gitmeniz böylece atleik özelliğiniz artacak, tabii gideceğiniz yere daha uzun zamanda gideceksiniz. Cornerclub Blamoranın güneyinde. Caiusyerini yerini sadece Cornerclubun üst katında bulunan Bacola Closcius biliyor Caius evini bulup onunla konuştutan sonra isterseniz çevreyi bir tanıma turu atabalirsiniz..
Caiusa paketi verdikten ve konuştuktsan sonra Bladese terfi ediliyorsunuz, bir nevi ünvan. Sizden göreve başlamadan önce gidip armor, silah ve büyü satın almanızı söylüyor. Karakterinize göre alış veriş yapın. Eğer Leveliniz 4 te ise Caius size 200 altın hediye verecek.
RUINS OF ARKTHAND
Herşeyinizi tamamladıktan sonra Caiusa dönün ve görevinizi alın. Sizden Fıghter Guilddeki Hasphat Antabolis ile konuşmanızı ve ona Nerevarine ile Sixth House hakkında sorular sormanızı istiycek. Fighter Guild şehrin merkezinde bulunuyori Hasphatı üst katta bulabilirsiniz. Size bilgi vermeden önce onun için birşey yapmamızı isteyecek, bizden Puzzle Box isimli bir şeyi ona getirmemizi istiyor. Size Arkthanda nasıl gideceğinizi anlatıyor, onu not edin çünkü journalınıza eklenmiyor.
Şehrin güneyinden çıkın, Silt Strider geçin Odai nehrinin üzerindeki köprüyü geçin. Kuzeye Calderayın önündeki tabelalara yönelin, Molagg Marrı gösteren tabeladan sağa dönün ve yukarı çıkın (kuzeydoğu), Dwemer köprüsünü geçin,köprünün sonunda bir kişi size saldıracak. Adam büyücü iskelet yaratıyor dikkat edin. Arkthand girişi köprünün güneyinde. Kapının yanındaki borunun üzerindeki manivelayı çevirin. İçeri girinve aşağıya inin, karşınızdaki kayalıklardan çıkın (kayaların üstünde meşela var,ordan) ve soldaki kapıdan girerek kutuya ulaşın. İsterseniz etrafı inceleyebilirsiniz size kalmış.
Balmoraya dönün ve Hasphat ile konuşurak ona kutuyu verin. Size Caiusa vereceğiniz bir kağıt ile yanında bir de kitap vericek. Konuşmadan sonra Hasphat anlattığı şeyler hakkında daha iyi biligiyi Sharn gra- Muzgob adındaki kişiden edinebileceğimizi söylüyor. Daha sonra tekrar gelirseniz Hasphat size bir anahtar verecek, bu anahtar ile Arkthandın alt katındaki açılmayan kapıyı açmanıza yarayacak
Caiusa dönün ve ona kağıdı vererek öğrendiklerinizi anlatın. Daha sonra görev (order) hakkında konuşun.



ANDRANO ANCESTRAL VAULT
Caiusla görev hakkında konuştuğunuz zaman, sizden Mage Guilde (Balmora) gidip Sharn gra-Muzgob ile konuşup Nerevarine hakkında bilgi almanızı istiycek. Mage Guild, Fighter Guildin hemen yanında. Sharn ile konuştuğunuz zaman o da sizden bilgi için birşeyler yapmanızı istiyor. Görevimiz Andrano Ancestral Tomba gidip Lleuvelenin kafatasını almak. Sharn Tombun (mezarlığın) yerini bize tarif ediyor, bu sefer jounalimize direktif ekleniyor. Mezar, Pelagiadın güneyinde ya da Seysa Neennin kuzeydoğusunda. Sharn size birkaç büyü ile büyülü bir silah verecek. Mezarlık zombilerle dolu, kurukafa, mezarlığa girdiğiniz zaman ilk sağdan girin, köşeyi dönün ve hemen sola dönün tekrar sola dönün ilerleyin, sağdaki odada aradığınızı bulacaksınız.
Sharn kurukafa karşılığında size bir not verecek, Caius bu görevden sonra sizi Blades Apprenticeye yerfi ettirecek. Sizden gidip biraz tecrübe edinmenizi istiycek, Mage Guild veya Fighter Guilde katılıp onların görevlerini yaparak iyi tecrubeler kazanabilirsiniz. Level 3 ve üstü olmanızı tavsitye ederim.
Kendinizi hazır hissteiğiniz zaman Caius ile konuşabilirsiniz.
TRAVEL TO VIVEC
Cauis sizden Vivece gidip üç adamı bulup onlaral konuşmanızı istiyor.

1. Addhiranirr (Khajiit Thives üyesi, yer: St.Olms)
2. Huleeya (Argonialı Morag Tong üyesi, yer: Foreign Quarter, Black Shalk Cornerclub)
3. Mehra Milo (Temple rahiplerinden, Hall Of Wisdom, yer: Temple bölgesi

Vivece gidin, adamları bulun
ADDHIRANIRR
Onu St.Olms bölgesinin Underworks (yeraltı)nda bulabilirsiniz. Kedi kılıklı biri, onu bulduğunuz zaman sizden onu arayan ajanı bulmanızı ve onu uzaklaştırmanızı istiyor, bunu yaptığımız zaman bize bilgiyi verebileceğinizi söylüyor. Ajanın adı Duvianus Plotarius, onu St. Olmsun Waistwork yerinde bulabilirsiniz. İsterseniz onu öldürür ya da ona yalan söyleyip Addhiranirrin başka bir yere gittiğini söyleyip ordan uzaklaşmasını sağlayabilirsiniz. Ajanı halletikten sonra tekrar Addhirranirre gidin ve bilgiyi alın.
HULEEYA
Huleeyayı Lower Waistworkteki Cornerclubte bulabilirsiniz. Onunda bir proplemini çözmemizi istiyor, onu rahatsız eden iki kişiyi onu rahatsız etmemeleri için ikna etmeliyiz. İster öldürün ister onlara para vererek ikna edin (adamlar bulunduğunuz barda) ya da Dunmer Ethys Savil ile konuşun. Olayı çözdüğünüz zaman Huleeya sizden onu bir arkadaşına götürmenizi istiycek. Arkadaşının yeri, Jobashas Rare Books, dükyan aynı bölümde (Foregn Quarter Lower Wasteworkteki Cornerclub) hemen karşı tarafta dükyanı bulabilirsiniz. Sizi takip edip etmediğine dikkat edin, kitapçıya girdiğiniz zaman onunla konuşun size bir kağıt verecek, Progress Of The Truth kitabını da alın. (satın alın)
MEHRA MILO
Vivecin sonunda güneydeki Hall Of Wisdomda bulunan Library Of The Templeda bulabilirsiniz. Onu takip edin ve konuşun, siz bir kitaptan söz edicek, kitabın gerçeğinin bekçiler tarafından bekleniyor, siz kitabın bir kopyasını biraz evvel almış olmalısınız. Eğer almadıysanız gidip alın. Kitabın fiyatı 150 altın.
Bütün bilgileri aldıktan sonra Caiusa dönün ve onunla konuşun. Sizi Jorneymana terfi ediyor. Sizden gidip biraz yetenek kazanmanızı ve daha sonra diğer görevi almak için tekrar geri gelip onunla kunşmanızı söylüyor.


ASHLANDER INFORMATION
Caius sizden Ashlender hakkında bilgi almanızı istiyor. Sizden Hassour Zainsubani adlı kişiyi bulup ondan Ashlenderlar ve Nerevarine inancı hakkında bilgi alabileceğimizi söylüyor. Adamı AldRuhndaki Ald Skarr Innde bulabilirsiniz. AldRuhna ulaşmak için Calderayı geçin, Balmoranın kuzeyinde. İsterseniz Silt Strider ile hızlı bir şekilde gidebilirsiniz. Ald Skarr Inn Manor Districkin güneybatısında. Adamı barın alt kısmında bulabillirsiniz. Sizden bilgiyi vermek için poetry (şiir) kitabı istiyor. Barın hemen yanındaki Coddus Callonus: Booksellerde bulabilirsiniz. Coddus size birkaç kitap önerecek;

* Word Of The Wind -45 altın-
* Ashland Hymns -45 altın-
* The Five Star -25-

Bunlardan birini alıp Hassoura getirin, ya da çalabilirsiniz. Ama dikkat edin, adam sizi görmesin. Hassour ile konuşun ve gerekli bilgileri alın. Size verdiği notu Caiusa getirin. Caius size notun bir kopyası ile 200 altın verecek. Sizden Urshilaku kampına gitmeden önce, Forth Moonmothtaki Somutis Vunnis ile Crulius Pontanianla konuşmanızı istiyor.
URSHILAKU CAMP
Forth Moonmoth kalesinde Somutis ve Cruliustan birkaç eşya alabilirsiniz. Urshilaku kampı haritayın kuzey tarafında, (haritanızda işaretli olacak) haritanızı kontrol edede oraya ulaşabilirsiniz, ya da Silt Strider atlayıp Balmoradan Aldrhuna ordan da Khuul ya da Maar Gana geçip yolunuza devam edebilirsiniz. Urshilaku kampında Sul-Matuul ve Nibani Maesa ile konuşmanız gerek. Burdaki insanlar hiç dost yanlısı değil, bir bilgi almak isterseniz ya para verecek ya da Kwama yumrtası ile Trama Root vermeniz gerekecek. Nibani Maesayı Wise Woman çadırında bulabilirsiniz. Nerevarine kehaneti hakkında soru sorduğunuz zaman bazı şeyleri yerine getirmeniz gerektiğini söylüyor (fullfil). Etraftaki insanlar bu konuda soru sorduğunuz zaman Zabamund ile konuşmanız gerektiğini size söylüyorlar. Çadırına gidip onunla konuşun (büyük çadırın içindeki çadırlarda) ondan izin aldığınız zaman Sul-Matuul ile konuşabileceksiniz.
ZABAMUND
Ona Nerevarine kehanetini sorun ve 200 altın önerin, size bilgi verecek ayrıca Sul-Matuul ile konuşmanıza da izin verecek. Sul-Matuulun çadırının ismi Ashkhans Yurt
SUL-MATUUL
Onunla konuştuğumuz zaman, bizden Urshilaku Burial Cavernden Sul-Senipul Bowu getirmemizi istiyor, getirdiğimiz zaman bizi Nerevarine inancına dahil edibelecek. Mağaranın yerini bize tarif ediyor, (journalınıza yerleşecek).Mağara kampın güney,güneydoğusunda bir yerde,Mağara kapısında Urshilaku, Astral Burial yazıyor.
Mağraya girdiğiniz zaman dümdüz ilerleyin ve sulu bölgeye gelin, ordan sola devam edin. Karşınıza kocaman bir taş çıkacak, en tepeye çıkın vekapıdan girin. Odanın sonunda bir hayalet sizi bekliyor olacak, oku taşıyan kişi o. Ayrıca bir de Worm Lord adında bir yaratık da burda mevcut,bu yaratık iskeletler yaratıyor. Oku alın ve kampa geri dönün (diğer yerlere de isterseniz bir uğrayın, böyelce experienceniz artar).
Sul Matuul Nebani Maesa ile konuşmamıza izin veriyor, ayrıyetten okun da bizim olmasını istiyor (eh naapalım kırmayalım bari). Gidip Nebani Maesa ile konuşun, başardığınız testi de söyleyince, Nebani yaptığımız o işin bizi seçilmiş kişi (Nerevarine) yapmadığnı söylüyor ve bizden Lost Propheciesi bulup getirmemizi istiyor. Verdiği The Strange kopyası ve The Seven Vision kopyasını Caiusa getirin.
SIXTH HOUSE BASE
Caius size Sixth Housedaki rahibi öldürmenizi istiyor. Merkez (Sixth House) Gnaar Mokun yakınlarında bulunuyor, rahibin ismi Dagoth Gares. Cauis merkezin yerini tam olarak bilmiyor, sizde Forth Buckmothtaki Raessa Pullia konuşmanızı istiycek.
Forth Bucmmoth AldRuhnnun güneyinde.Raesayı girişte bulabilirsiniz.Raesa ile konuştuktan sonra, size mağara hakkında daha iyi bilgiyi Gnaar Mokta bulabileceğimizi söylüyor. Ayrıca mağaranın İlinubi olarak bilindiğini size söylüyor. Oraya nasıl gideceğinizi size anlatıyor, ama journalınıza anlattıkları girmiyor. Haritada bölge işaretlenmiş, hartitanın batısında AldRhunun güney batısında, oraya bot vasıtası ile de gidebilirsiniz. AldRhun veya Calderadan bot ile hızlı bir şekilde gidebilirsiniz.
Gnaar Moka ulaştığınız zaman çevreden birine İlunubi hakkında soru sorun ve bulunduğu yer hakkında bilgi alın. Mağara kuzeyde adanın sonunda, Khartag Point (diğer adı big rock) adlı bölgede, eğer çevredeki insanlara Khartag Point hakkında soru sorarsanız haritanıza eklenecektir. Bölge kasabanın biraz kuzeybatısında bulunuyor. Dediğim gibi mağaranın adı Sixth House değil, kapıya baktığınız zaman İlinubi yazan mağara.
Mağaranın içinde Ash Slave, Dreamers, Bonewalkers ve Scamp gibi çeşitli yaratıklar sizleri bekliyor. Mağaraya girin, yol ayırımından sola devam edin, birinci yol ayırımını geçin ve diğer yol ayırımına kadar devam edin, karşıdaki kapıya değil de soldaki kapıya girin ve yola devam edin. Sola döndüğünüz zaman, biraz ilerleyince yine sola dönün, hiçbiryere dönmeden devam edin, birinci sağa değil ikinci sağdaki kapıdan girin, ilerleyin yol ayırımından sağa dönün, evet Dagoth sizinle kısa süren bir konuşmaya girişiyor, konuşmaının ardından size saldırıyor, güçlü büyüler yapıyor yapıyor, fakat vuruşları o kadar etklili değil. Öldüğü zaman sizi lanetliyor, Corprus hastalığı kapıyorsunuz, artk her geçen dakika aleyhinize, giderek yaşan bir zonbiye dönüşeceksiniz, maaalese kaçış yok (yok lem şaka. Merak etmeyin bu hastalığın çaresi var. Dagothu öldürdüğünüz zaman hemen mağaradan çıkmayın, sol tarafta bir çok eşya var alabildiklernizi alın sonra çıkın. Caiusa dönebilirsiniz, ister Gnaar Mokun doğusunda bulunan Calderadan bir Silt Strider kiralayın, ister Gnaar Mokun güneydoğusunda kalan Balmoraya yürüyerek gidebilirsiniz.


CURE FOR CORPRUS
Caius yakalandığımız hastalığı tedavi edebilecek birinin bulunduğunu söylüyor, ismi Divayth Fyr. Adamın yaşadığı yer Tel Fyr, Size biraz para, hediye için bir Dwemer parçası ile uçma iksiri verecek, (bu iksir işinize yarayacak). Tel Fyr haritanın doğusunda bulunuyor, zaten haritada işaretli. Oraya hızlı gitmenin yolu, Balmoradaki Mages Guildden Sadrith Moraya ışınlanmak. Ordan da Tel Fyre geçmek, oraya yol yok, bu yüzden suyu yüzerek geçmeniz gerekli.
Oraya ulaştığınız zaman hemen kuleye girin ve adamın karısı ile konuşun. Kadın onun çalışma odasında olduğunu söylüyor ve oraya ancak uçarak gidebileceğimizi söylüyor. Yukarı çıkın, girişin hemen orda yukarı bakarsanız boşluğu göreceksiniz, uçma iksirini kullanarak oraya çıkın, adam işleri ile meşgul Dwemer parçasını vererek onunla konuşun. Sizden hastalığınızı düzeltmek karşılığında mahzeninde bulunan Yagrum Bagarndan bot ayakkabıları alıp ona getirmemizi istiyor. Mahzen alt katta, kapıda Vistha-Kai adında biri bekliyor ve eğer içeri girecekseniz dikkatlı olmanızı söylüyor. Dikkat edin hiçbir yaratığa vurmamanız ve onu öldürmemeniz gerekiyor, eğer herhangi bir yaratığa zarar verirseniz Divayth size ilacı vermiycek. Eğer görünmezlik büyünüz varsa burda çok işinize yarayacaktır, yoksa iyi bir sneak (gizlenme) özelliği de işinize yarayabilir. Yagrum demire ayaklı çok şişman bir eleman, botları ondan alacaksınız.
Botları Divaytha getirin ve ilacı için. Hastalık gitti. Eğer adamla mağarasının yağmalanması hakkında konuşursanız sizinle bie anlaşma yapıcak ve mahzene inip sandıkların içindeki eşyaları alabileceksiniz. Tabii her sandık 100 puan kilidine sahip ve hepsi tuzaklı, ama içinlerinde çok iyi eşyalar var. Toplam 5 sandık bulunuyor, ayrıca şişman adamın sandığında Dwemer elbisesi ile 12,000 Dwemer parası ve birkaç kitap bulabilirsiniz.
RESCUING MEHRA MILO
Caius İmperial Culta geri çağrılıyor, size birkaç kullanışlı eşya ve evini bırakıyor. Sizden lost propheciesi bulup Nebani Maesaya götürmenizi istiyor. Ama bundan önce Mehra Milo ile konuşmamız lazım. Mehra Miloyu Vivecte Hall Of Wisdomda bulabilirsiniz, fakat daha önceki yerinde değil, size odasında AMAYA isimli bir not bıraktı onu bulup okumanız gerekiyor. Odası Cannon Offices karşısında, ama kilitli, onu açın ve içeri girin. Notu ve büyüleri alın (Divine Intervention,şişe).
Mehra Milo tutuklanmış, onu kurtarmamız lazım. Alvela Salam bu konuda bize yardım edecekmiş. Şimdi kurtarmaya gitmeden önce bir iki uçma ve görünmezlik büyüsü alın, çok işinize yarayacak. The Ministry Of Truth Temple Compounda havada asılı olan kocaman bir kaya. Levitation büyüsünü kullanrak yukrı çıkın ve Alvela ile konuşun size bir anahtar verecek, bu anahtar ile içeri girebileceksiniz. İçeri girdiğiniz zaman hiçkimse siz görmemeli, çünkü bekçiler gerçekten iyi bir armora sahip ve vurdumu yıkıyorlar. En iyisi görinmez olmanız lazım. Hapishaneler üst katta, kapı 20 puan kilidine sahip, şimdi kapıyı açmadan önce bir uçma büyüsü için ve içeri girer girmez havalanın (ne yapmak istediğimi içerde anlaycaksınız. Meharanın zindanı altta sağ tarafta bulunuyor.
İçeri girin ve ona bir tane Divine İntervention büyüsü verin. Siz de diğer büyüyü içerek oradan ışınlanın. Ebonheartın doğusunda bulunan limanda Blatta Hateria ile buluşmanız gerekiyor. Blattaya sizi Mehranın gönderdiğini ve balığa gitmek isteidiğinizi (gone fishing) söyleyin. Blatta sizi Holamayana, Mehra Milo ile buluşma yerine getirecek (onun travel listesinde gideceğiniz yer Azuras Coast Region olarak geçiyor). Oraya vardığınız zaman Vevrana Aryon ile konuşun. Giriş kapısı yukarda, yalnız kapı büyülü açılış saatleri 6am-6pm.
Mehrayı ve Gilvas Bareloyu içerde bulacaksınız, konuşabildiğiniz herşeyi konuşun. Size 3 adet not verecekler. Evet bütün bunları kime ileteceğiz, Caius artık yok, (çatla söylemem.Lan söyle diyom. Çtoak. Ne vuruyon abi ya ühü.Söyle. Tamam abi yaa ühühhü) Nibani Maesa, Urshilaku Camptaki Wise Woman. Oraya gidip ona bulduğunuz notları gösterin.


THE THIRD TRIAL
Nibanı konuşmadan sonra bir gün sonra gelmeniziz söyküyor. Gidip uyuyun ve ertesi onunla konuşun. Size sizin Nerevarine olduğunuzu söylüyor (seçkin kişi) . Yapmanız gereken bir kaç şey var;

1. Dagoth Urun 7 lanetini atlatma
2. Seven Visiona girmek
3. Seven Trialsı geçmek

İlki basit bilinmeyen bir zamanda bilinmeyen bir aile tarafından dünyaya geldiniz. Ayrıca yakalandığınız hastalığı da atlattınız. Sonuncusu için Sul-Matuul ile konuşup dediklerinin yaptıktan sonra tekrar Nebani Maesaya gidip konuşacaksınız. Sul-Matuul sizden savaşçı testini geçmenizi istiycek. Cesurluğunuzu ıspatlamanız gerekiyor. Eski bir Dagoth Urun eski bir merkezi olan Kogoruhna gideceğiz. Ordan 3 çeşit delil getirmeniz gerekiyor;

1. Corprus Beast
2. House Dagoth amblemi taşıyan bir kap
3. Shadow Shield, Kogoruhnun derin lavlı bölümde bulunuyor

Yer haritanızda gösterilmiştir, kampın güneydoğusunda bulunuyor, Matuul size anlatıyor ama journalınıza girmiyor. Kogoruhn 5 adet giriş yeri bulunuyor. Bardağı ve Corprus Weeping aynı odada bulunuyor, kapısında Dome Of Pollocks Eve. Bardağı masada bulabilirsiniz (ismi House Dagoth Cup) Weepingi odanın merkezeinde bulunan büyük kavanoza benzeyen şeklin dibinde bulabilirsiniz. Shadow Shieldi ise Hall Of Phistonun derinliklerinde bulacaksınız. Burada sizi çeşitli yaratıklar bekliyor; Corprus Stalker, Dagoth Delnus, Ulen, Ralas, Daynil, Fervas, Elam, Baler, Dagoth Uthol, Ash Zombie, Ash Slave, Flame Atronach, Bone Lord, Frost Atronach, Greater Bonewalker, Ash Vampire.
Hall Of Phistoya girin, sola devam edin merdivenlerden aşağıya inin, sağ tarafa gidin birinci sağdan değil ikinci sağdan girin, sola devam edin ve kapıdan girin. İlerleyin sağa gitmeyin, karşınıza çıkan ilk sol bölmeye girin ve kapıdan girin. Çemberi dolaşıp diğer kapıdan girin, diğer kapıdan da girin, burası Bleedin Heart bölgesi, ilerleyin yol ayırımından sağa dönün, iki yün var karşıda lavlar, siz sağa gidin ve düz ilerleyin, Dagoth2un adamını öldürün ve taşın üstündeki Sahdow Shieldi alın. Burada Deadric Gaunlet, Orc Warhammer vs. bulabilirsiniz. Evet kalkanı aldığınıza göre kampa geri dönün ve Sul-Matuul ile konuşun.
Üç parçayı getirdiğiniz zaman, Sul-Matuul bu sefer Cavern Of The Incernatee gitmenizi ve ordan moon and star yüzüğünü getirmenizi istiycek. Bu sizin zeka testiniz, Sul-Matuul ile konuştuktan sonra kamptaki kişilerle de konuşun ve hikayeyi dinleyin. Mağara Valley Of Windda bulunuyor. Valley haritadaki Dwemer Ruins Zergonipalın güneyinde, Red Mountainin kuzey-doğu bölgesi. Dwemer Ruinse ulaştığınız zaman güneye gidin, 2 yonlü bir yola ulaşacaksınız, siz doğu yönüne gidin (2 tane uzun taş olan yön). Mağaranın kapısında kocaman bir yıldız var, diğer mağara kapısı gibi tahtadan değil, demir bir kapı. Kapı tıpkı önceki Holamayan bulunan kapı gibi belli saatlerde açılıyor, sabah ve akşam yani 6-8 am ve pm, bu saatlerde kapıdan girebilirsiniz. İçeri girdiğiniz zaman heykelin elindeki yüzüğü alın ve kısa introyu izleyin. İntrodan sonra etrafınız hayaletlerle çevrilecek, (korkmayın dost bunlar) hepsiyle konuşun, herbiri size ayrı ayrı hediyeler verecek. Sırada diğer testler var, kampa dönün ve Sul-Matuul İle konuşun.Yapcağınız, 4 Ashlander kabilesinin (Ahemmusa, Zainab, Urshilaku, Erabenimsun) ve 3 Great Houses (Hlaalu, Redoran, Telvannı) sizi Horator (savaş lordu) kabul etmelerini sağlamak.


SEVEN TRIAL
URSHILAKU CAMP
Kampa dönüp Sul-Matuul ile konuştuğunuz zaman sizi seçkin kişi olarak olarak kabul ediyor ve size Theeth Of The Urshilakuyu verecek. Ona diğer kabileler hakkında da sorular sorarak bilgi alın, ayrıc Nibani Maesaya kabileler hakkında sorular sormayı ihmal etmeyin. Ahemmusa kabilesi haritayın kuzey-doğusunda bulunuyor, oraya gitmek için Khuuldan bir bot kiralayarak, Dagon Fele ordan da Tel Moraya geçebilir ve oraya hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz.
AHEMMUSA CAMP
Kampa ulaştığınız zaman wise womanin (Sinnammu Mirpal) çadırına gidin. Konuşmadan önce sizden Kausi, Dutadalk ve Yennamunun saygısınlığını kazanmanızı istiyor. Ona bu üçü hakkında sorular sorun. Kausiyi çadırında bulabilirsiniz, Dutadalk ve Yennammuyu da Dutadalkın çadırında bulabilirsiniz. Tekrar Sinnammunun çadırına dönün ve ondan sizi seçkin kişi oduğunuzu kabul etmesini isteyin, kabul ediyor, fakat sizden Ald Deatrotha gidip orayı güvenli bir yer haline getirmemizi istiycek. Yer haritanızda gösterilmiş.
Ald Deadroth
Ald Deatroth kampın kuzeyinde, biraz yüzmeniz gerekecek, eğer Water Walking büyüsü yapabiliyorsanız suyu daha rahat geçebileceksiniz. Oraya ulaştığınız zaman iki farklı ırkın birbiriyle savaştığını göreceksiniz, (Ordinator ve Cultist) ikisi de sizden nefret ediyor. Ya birinin ölmesini bekleyip galip gelene saldırın yada aralarına dalın ve kazanmak için dua edin. Tabii birde olayları sakin bir şekilde halletmek de var, iki ırkın üyeleri ile konuşmak. Inner Shrineın girişindeki Ordinator ile konuşabilirsiniz. Ona Shrine rip (yarmak) edeceğinizi söylerseniz sizinle ve Sinammuyla uğraşmayacağını söylüyor. Cultistler için ise Inner Shrinea girip Hlirenu Indavel ile konuşmanız lazım. Konuşma yeteneğinizin 50nin üstünde olması lazım.
Herşeyi ayarladıktan sonra kampa gidin ve Sinnammuyu Ald Deatrotha götürün. Kendisi suda yürüme büyüsü yapabiliyor o yüzden onun için endişelenmeyin. Oraya ulaştığınız zaman sizin seçkin kişi olduğunuzu kabul edip size büyülü bir amulet (Madstone) verecek.
ZAINAB TRIBE
Eğer kampı bulamadıysanız, oraya ulaşmanın hızlı yolu Ahemmusa Kampına gitmek, ordan da gemi ile Tel Mora ordan da Dagon Fele ve Khuula geçin. Kamp köyün güney-batısında, Caver Of The Incernatein güney-doğusunda. Ya da Tel Mora^ya geldikten sonra güney-batıya gidin ve oraya ulaşın (haritanızda yer belli)
Kampa geldiğiniz zaman Wise Womanın çadırana gidin ve Sonummu Zabarnat ile konuşun, seçkin kişi olduğunuzu ıspatlayan şeyi gösterin ( fufillthe neravarine prophecies). Size Ashkhan Kaushuad ile konuşmanızı söylüyor. Onunla konuşmak için rüşvet teklif edin, rüşvete rağmen sizi savaş lordu kabul etmesi için bir şey yapmanızı istiyor; Nerano Ancestral Tomba gidip Vampire Calvarioyu öldürmeniz gerekiyor. Tomb kampın kuzeyinde ( Vost ve Talmorayın doğusunda), maalesef haritanızda gösterilmiyor.
Nerano Ancestral Tomb
Tomb ufak bir yer, hemencecik Calvarioyu bulacaksınız. Etraftaki diğer undead yaratıklara dikkat edin, Calvarioyu öldürdüğünüz zaman kampa dönün ve Kaushuad ile konuşun. Sizi tebrik ediyor fakat bir şey daha yapmanızı istiyor (ohh buldunuz sağlam adamı kakalayın). İşte yapmadığımız bir bu kaldı, peze..... neyse, ona gelin bulmamızı istiyor. Daha fazla bildi için gidip Zabamat ile konuşun.
Bribe
Zabamat size istenilen kızın Tel Aruhnda bulabiliceğimizi söylüyor (Savile Imaynı bulun), kız köle, onu giydirin ve Kaushada getirin. Zabamata Tel Aruhnun yerini sorarsanız haritanıza işaretleycektir. Tel Aruhn kampın güney-doğusunda. Savileyi Tel Aruhnun dşındaki kuzey altgeçişin girişinde bulabilirsiniz. Onunla konuştuğunuz zaman, sizden ayakkabı, t-shirt ve etek istiycek. Bütün bunları Tel Moradaki Elegnan the Clothierde bulabileceğinizi söylüyor, bot ile oraya gidebilirsiniz, dükyan Tel Moranın kuzey bölgesinde bulunuyor. Oraya ulaştığınız zaman Telvannı Bug Muskihtiyacınız olacak, eğer yoksa yine burdaki Jolda the Apothecary (bir de Bildren the Apothecary var). Ordan Muskı alabilirsiniz. Şimdi Falura Llervuyu 1200 drakee satın alabilirsiniz (merchantile skill -pazarlık yeteneğiniz- iyiyse 600 drake satın alabilirsiniz)
Savilein yanındaki kilitli kapıyı açın ve Falurayı serbest bırakın, elbiseleri ve muskı ona verin. Sizi takip ettiğinizden emin olun, mesafeyi açmamaya özen gösterin.Askhannın çadırına girin ve ona kadını verin, evet o da sizi kabul ediyor ve size magical thong vericek.
ERABENIMSUN TRIBE
Kamp Tel Fyrın güney-batısında, Tel Aruhnun yanında. Hızlı bir şekilde gitmek isterseniz Tel Aruhndanki Wolverine Halldan ışınlanabilirsiniz. Kampa ulaştığınız zaman Wise Womanın çadırına gidin ve Manirai ile konuşun.
Manirai sizin seçkin olduğunuzu kabul etmesi için, Ulath-Pal ve yandaşları olan Ahaz, Ranabi ve Ashu-Ahheyi öldürmeniz gerekmektedir. Dördüde bu kampta bulunuyor; Ranabiyi çadırında bulabilirsiniz, zorlu biri diil. Ashu-Ahhei çadırının diğer kapısında bulabilirsiniz, Ulath-Pal ve Ahazı Askhanın çadırında bulabilirsiniz. Dördünü de öldürdüğünüz zaman Manirai ile konuşmaya gidin.
Evet şimdi yapmanız gereken Gulakhan Han-Ammuyu ikna etmek, onunla konuşun, büyülü eşyalar istediğini söylüyor, bunlar

* Strength: War Axe of Airan Ammu
* Courage: Sanit-Kils Heart of Fire
* Wisdom: Robe of Erur-Dan the Wise

Eğer bunları alamdıysanız gidip alın ve Han-Ammuyla konuşun ve ona eşyaları verin , eğer konuşma yeteneğiniz iyiyse onu ikna edebilir ve eşyalar size kalır.( bu büyülü eşyaları, hani o dağıtmak için gittiğiniz kamp vardı ya Ald Deadroth işte orada bu eşyları bulabilirsiniz.) Daha sonra Manirai ile konuşmaya gidin ve buradaki görevinizi bitirin (size verdiği sembolu aldığınıza emin olun) Şu anda dört Ashlander kabilesi tarafından tanınıyorsunuz, sırada üç büyük evin (Great House) sizi Horator (savaş lordu) olarak görmelirini sağlamak var. Sırayla bu evlere bakalım


HOUSE REDORAN
AldRhuna gidin ve Athyn Sarethi ile konuşun (Manor District). Eğer Redoran evine daha önce üye iseniz Sarethi, sizi ancak Bolvyn Benim adındaki kişi Horator olarak kabul edebileceğini söylüyor. Eğer üye değilseniz, Sarethiyi sizinle konuşması için ikna etmeniz gerekecek (persuade). Onu ikna ettiğiniz zaman onun için birşey yapmanızı istiyor, oğlunu (Varvur Sarethi) Venin Manordan kurtarmanız gerekiyor ( Manor, Manor Districtin sağında). Hiçbir konsul üyesine zarar vermemeye dikkat edin, özellikle Blovyn adlı kişiye. Varvuru bulmak için Venin Manorun sağ kanadını bulun, bankta Malsa Ulenden bie not ve anahtar bulacaksınız. Notta anahtar tapestrynin yanındaki odanın anahtarı olduğu yazılıyor, kapıyı ve tapestryyi hemen yan tarfta bulabilirsiniz. Varvuru bulduğunuz zaman onu babasına götürün. Sizi gören bekçiler saldıracak, o yüzden acele edin. Bu sefer bekçiler öldürebilirsiniz, fakat Bolvyne sakın zarar vermeyin. Oğlunu getirdiğiniz zaman sizi Horator olarak görmeyi kabul ediyor.
Bundan sonra diğer konsul üyeleri ile de konuşup onay almanız gerek (üye olsanız da olmasanız da bundan sonra anlatacağım yolun takip edebilirsiniz) hepsini de AldRhunda bulabilirsiniz. Bunlar, Miner Arobar, Galisa Llethri, Brara Morvayn ve Hlaren Ramoren. Morvayn dışındakileri manor districte bulabilirsiniz, Moravynı Redoran Council Hallda bulabilirsiniz, üçüne bulup Redoran Horatorlüğü hakkında konuşun.
Geride bir kişi kalıyor, o da Bolvy. Onunla konuşun size duelloya çağırıyor, onunla Vivec Arenada döğüşmek istediğinizi söyleyin, Vivece gidin ve Arenada Bolvyni, bulun. Zorlu bir herif, healing poition ve büyüler bayaa işinizie yarayacak. Onu halleddikten sonra Athrun Sarethiye dönün, artık Redoran Horatorüsünüz, size bunun temsilen bir yüzük verecek. Bunlarımn yanında kağıt alacaksınız, ayrıca bazı haberler de öğreneceksiniz. Notu saklayınız ilerde ihtiyacınız olacak
HOUSE HLAALU
Balmoradaki Hlaalu Manorda bulunan Nileno Dorvayn ile konuşun size konuşacağınız kişilerin adlarını verecek bunlar; Crassius Curio, Yngling Half-Troll, Dram Bero, Nervana Oles ve Velanda Omani.
Crassius Curio
Vivecte Hlaalu Plazadaki Curio Manorun aşağısında bulabilirsinz. Konuşması için biraz vermeniz gerekiyor. Eğer daha önce bu evin üyesi isniz 500 drake vermeniz yeterli olacaktır, eğer değilseniz 1000 drake vermeniz gerekecek. Böylece sizi tanımış olmanın yanında diğer üyeler hakkında da size bilgi veriyor.
Yngling Half-Troll
Vivecte St. Olms District Plazadaki Yngling Manorda bulabilirsiniz. Eğer üye iseniz sizden 1000 drake, değilseniz 2000 drake istiycek. Diğer bir alternatif ise onu öldürmek bunu diğer üyelere söylemek özellikle Dram Beroya.
Dram Bero
Vivecte St. Olms Plazadaki Haunted Manorda bulabilirsiniz. Ama kapıyı birşekilde unlock etmelisiniz, büyü en basit yol. Onunla konuşun ve parasız onayını alın. Size Orvas Dren hakkında bazı bilgiler veriyor; Velanda ve Nervana ile konuşmak için önce Orvas Dreni öldürmeniz gerekiyor. Ya da onunla Morrowindi koruma hakkında kounşabilir ve oy ayabilrisiniz. (konuşma huyunuz yüksez olmalı)
Orvas Dren
Vivecin kuzeyinde bulunan Dren Plantationda onu bulabilirsiniz. Eğer şanlıysanız adamlarına haber vermeden onunla döğüşüp öldürün.
Valenda ve Nevena
Velendayı Vivecteki St.Olms Cantonun doğusunda bulunan Elmas Islanddaki Omani Plantionda bulabilirsiniz. Nevenayı ise Suranın kuzey-batısında bulabilirsiniz, konuşun ve oylarını alın


HOUSE TELVANNI
Tel Vosun batısındaki Tel Moradaki Master Aryon ile konuşmanız gerek. Aryni Tel Vos üst katında bulabilirsiniz. Size oy veriryor, bunun yanında diğer üyelerin hakkında bilgi de veriyor; Master Neloth, Mistress Dratha, Mistress Threana ve Archmagister Gothren. Aryon size Gothreni öldürmenizi tavsiye ediyor.
Mistress Dratha
Tel Vosun doğusundaki Tel Moranın Upper Town (üst kasaba)da bulabilirsiniz. Eğer kadınsanız oy alma şansınız yüksek (kadın lezo), ama erkek karakteriniz varsa işiniz zor. Eğer erkekseniz ve ayrıyetten de Telvanni üyesi değilseniz onu öldürmek zorundasınız. Tabii konuşma yeteneğiniz 100ün üstünde ise konuşarak oy alabilirsiniz, karar sizin.
Mistress Therana
Tel Branoranın Upper Town (üst kasaba)da bulabilirsiniz. Haritanın güney-doğusunda, oraya Sadrith Mora, Molag Marr, Ebonheart ve Vivecten gemi vasıtası ile gidebilirsiniz. Bu da lezo, konuşma yeteneğiniz 30 ve üzeri olması lazım.
Master Neloth
Sadrith Moradaki Tel Naganın Upper Town bölgesinde bulabilirsiniz. Konuşun (konuşma yeteneğiniz 70 olması lazım) ve oyu alın.
Master Bladas
Gnisisdeki Arvs-Drelende bulabilirsiniz. Konuşun ve oyunuzu alın, dikkatli olun etrafta fareler ve Deadrothlar bulunuyor.
Gothern
Sadrith Moranın batısındaki Tel Aruhnun Upper Town bölgesinde bulabilirsiniz. Ne yaparsanız ondan oy almayı başarmayacaksınız, onu öldürmeniz gerekli, ama onu koruyan iki bekçisi var. Bunun yanıda paralysis büyüsü yapmakta, cure paralysis büyüsüne ya da şurubuna sahipseniz size yardımcı olacak, ayrıca güçlü vurma gücüne sahip bir silahınız varsa ona bu büyüyü yapma imkanı vermeden vurarak onu halledebilirsiniz. Herşeyin sonunda Tel Moradaki Aryona dönün. Sizi Hortator kabul ediyor ve bunu simgeleyen Robe Of The Hortatorü veriyor. Seven Triali tamamladığınız zaman Vivecteki Temple Districte gidin .
VIVEC
Temple Districte gidip Dansou bulun, Danso bize Archcanonnun bizi High Fanede East Chapelde (doğu) beklediğini söylüyor. Archcanonu Hagh Fanedeki kilitli kapının ardında bulabilirsiniz, kapının kilit puanı 45. Ama kapıda bir Ordinator bekliyor, siz Hall Of Wisdomun arka kapısından girin, oranın kapısının kilit puanı 50.
Ofise girdiğiniz zaman Tholer Saryoni ile konuşun. Konuşmadan sonra tanrı ile görüşme şansınız doğacak, eğer evet derseniz Archcanon ve Vivec Palace anahtarı alcaksınız.
Vivec Palace
Temple Districtin güneyindeki kanallarında bulabilirsiniz. Viveci girişte bulacaksınız, Vivec size Dagoth Uru yenmek için Wraithguard ve güçlü sağ gaunleti almanız lazın. Ayrıca Dagoth Uru nasıl yeneceğinize dahil size bilgiler veriyor bunlar; Plan 5 adımdan oluşuyor.
1. Ghostfence casusluğu
2. Dagoth Ur vampirini saf dışı etmek ve derisindeki faydalı şei çıkarmak.
3. Dagoth Vemyni Gate Citadel Vemynala saldırarak saf dışı etmek ve Sunder çekiçini almak.
4. Dagoth Ordosu Gate Citadel Ordasola saldırarak saf dışı etmek ve Keenig kılcını açmak
5. Wraithguard,Sunder ve Keening eşyaları ile Citadel Dagotha saldırmak ve Dagoh Uru yok etmek
Bütün bu planları Vivec size verecek, okuyun ve yapın.


ASH VAMPIRES
Öncelikle ilk adım olan Ghostgatee gidelim. Haritanızda yer gösterliyor, Calderanın doğusunda. Ghostgatei geçmeniz içiç Ghostfenceyi geçmeniz gerekecek. Demir geçidin önünde bir sütün var, onun üstündeki düğmeye bastığınız zaman geçit açılacak, karşılaşacağaınız yaratıklar; Ash Vampires, Deadroths, Blighted Cliff Racer, Corprus Stalker, Hunger, Blighted Shalks, Lame Corpruses ve Ash Zombileri.
1. İlk Ash Vampirelerle Kogoruhn Cavern ve Charmas Breathte karşılaşmıştınız (Third Trial görevi), Vampirin ismi Dagoth Uthol, Belt OF Heartfire isimli büyülü bir eşya tutuyordu, eğer onu öldürmediyseniz şimdi tam zamanı. Kogoruhn Ghostfence girişininn hemen yakınında, içerisi Ash Vampire kaynıyor ve güçlüler dikkatli olun.
2. İkinci Ash Vampire Amulet Of Heartrime tutan Endusaldaki Dagoth Endus. Onu Ghostgatein Kuzey-az bişey batısında bulabilirsiniz. Endusal ufak bir yer, bu yüzden Endusu bulmakta zorluk çekmiyceksiniz. (amuleti almayı unutmayın)
3. Üçüncü vampiri Dagoth Urs Citadelin kuzey-doğusunda, Ghostfence geçişinde kuzey-doğu yöünde, Tureynunalda bulabilirsiniz. Vampirin ismi Dagoth Tureynul. Burda birsürü gidilecek oda vari Tureynulı ana odada bulacaksınız, tabii isterseniz diğer odaları da araştırabilirsiniz (amuleti alöayı untmayın)
4. Dördüncü vampir Dagoth Odros, onu Keening Artifactda bulabilirsiniz, Vivecte Dagoth Uru yok etme planını alırken yer haritanıza işlenmiştir, Citadel Of Odrosal Dagoth Urs Citadelin güney-doğusunda bulunuyor. (isim Dwemer Trainig Academy). Odrosu kuzey yönüdeki ana odada bulabilirsiniz, kulenin anahtarını ve büyülü eşyasını alın. Keening Short Swordu kulede bulacaksınız. Etrafta kristaller ve Dwemer silahları bulacaksınız. Eğer short sword kullanmak istiyorsanız yeteneğinizin iyi olması alzımi, yeteneğiniz iyi deilse hemen kasabaya dönün ve short sword kullanma yeteneğinizi artırın.
5. Beşinci vampir Dagoth Vemyn, yine Vivecte plan yaparken Sunder Artifactı bulacağınız yer haritada belirtilmiştir. Haritanın ortasında bulunan Dagoth Urs Citadelin kuzey-batısındaki Veynalda bulabilirsiniz. Sunder bir blunt weapon, eğer bu silahı kullanmak istiyorsanız blunt weapon yeteneğinizin iyi olması lazım, eğer değilse kasabaya gidip yeteneğinizi yükseltin. Outer Fortresde birkaç Dwemer eşyası bulup Dagoth ilr karşılacaksınız. Inner Fortresde ise iskelet ve Beldoh The Undying ile karşılacaksınız. Dagoth Vemynı ana odanın alt katında bulabilirsiniz. Sunderı ve büyülü eşyayı alın.
6. Altıncı vampir Dagoth Aryns, Arynsı Mamaeada bulacaksınız, Mamaea, Berandasın duğusunda, Berandas, Gnisisin güney-doğusunda. Mamaeasın ilk bölümü, Sanctum Of Awekening, diğeri Black Hope, sonuncu bölüm ise Pitted Dreams. Bütün bu bölmlerde karşılacağınız yaratıklar; Ash Slaves, Zombie ve Dreamerler, ayrıca Dgıthun kendisi.
7. Yedinci ve son vampir Dagoth Gilvoth, bu vampiri Dagoth Urs Citadelinde bulacaksınız. Citadelin üçüncü bölümde onu bulacaksınız. Dikkatli olun lavalara düşmeyin, Outer Facilitiesdeki kapı daha önce görmüş olmalısınız tıkalı, bu yüzden başka bir çıkış yolu bulmanız lazım, kapının güneyinde el manivelası bulacaksınız, ordan içeri girin. İçerde güçlü yaratıklar sizi bekliyor; Dagothlar, Ash Slave, Bonelord, Lame Corprus ve Greater Bonewalker.
DAGOTH UR
INNER FACILITY
Hemen sola dönün küçük lava havuzunun olduğu bölmeye gelin, sağdaki yolu takip edin, ilk sol kuleye gidiyor, siz doğru ilerleyin, çıkışı olmayan bir odaya geleceksiniz,ordan üçüncü bölüme inin. İki lava havuzunu da geçince yedinci vampir Dagoth Gilvoth ile karşılacaksınız, onu öldürdükten sonra kapının arkasında Dagoth Ur sizi bekliyor.
Burası Facility Cavern, Size saldırmıyor, herşeyi konuşun, daha sonra kavgaya girişin, onun öldürmenin özel bir tekniği yok, ama onu öldüremiyorsunuz, kayboluyor. Akulakhan girip yok oluyor. Akulakhan girdiğiniz zaman iyileşin ve Wraithguard ile Sundarı kullanın (önce Wreaithguard). İçerde Dagoyt Ur ve hizmetçilerinin saldırısına uğraycaksınız, yapmanız gerekn odanın ortasında bulunan Heart Of Lorkan (büyük Akulakhan Dwemer robotu). Levitate veya Snowfall kullanrak oraya uçurak gidin (nasıl fikir). Bir kez Sunder ve 5 kez Keening ile vurup onu yok edin. Dagoth Urda ölünce hemen köprünün başına geri dönün ve yıkımı seyredin.Yukarı çıkın ya da uçun. Manivelayı kullanarak kapıyı açın ve içeri girin. İçerde Azura ile karşılacaksınız, introyu izleyin. Güzel bir büyülü yüzük alcaksınız, artık dışarı çıkabiliriz (aaa naptık yaa, eski hali daha iyiydi.
 
  Bugün 51 ziyaretçi (58 klik) kişi burdaydı!  
 
TÜRKİYE CANIM FEDA TÜRKİYE CANIM FEDA Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol